איך לרכוש אופניים משומשים?

החלטתם לקנות אופניים משומשים לילד במקום להוציא הרבה כסף על אופניים חדשים? המדריך הבא ילמד אתכם איך לבדוק אופניים משומשות בשביל לדעת שאתם קונים אופניים תקינות ולא מבזבזים את הכסף שלכם לשווא.

ישנם מספר כללים שצריך להקפיד עליהם בשביל לרכוש אופניים משומשים במצב תקין לילד:

כלל ראשון – לראות שבגלגלים, בגלגל הקדמי ובגלגל האחורי אין שפיל, כלומר שכשמרימים את האופניים ומסובבים את הגלגל הוא מסתובב בצורה ישרה ולא נוגע בברקס, זאת אומרת – אם הגלגל עקום, כאשר הוא מסתובב הוא יכול לנגוע בברקס ואז הוא פוגע בצמיג וזה לא תקין, אז מרימים את הגלגל ומסתכלים כדי לראות שהגלגל נשאר בצורה ישרה ובאמת אין לו שום שינוי, השפיל נגרם כתוצאה מהרמת גלגל או ירידת מדרכות כאשר הגלגל יורד בעוצמה לכיוון המדרכה הוא למעשה מקבל מכה ומשנה את הצורה שלו, השפיצים שמחזיקים אותו בעצם משנים את הצורה שלו כתוצאה מהמכה.

שפיל יכול להיות גם בגלגל הקדמי וגם בגלגל האחורי, לכן חשוב לבדוק את שני הגלגלים, מרימים את החלק האחורי של האופניים, מסובבים את הפדאל ובודקים האם הגלגל מסתובב בצורה ישרה ושאין שפיל, שפיל ניתן לתקן, אפשר להחליף את הצמיג הישן באחד חדש או שאפשר פשוט לאזן את השפיצים שנמצאים בתוך הגלגל על ידי מתיחה ושחרור של שפיצים, אפשר לישר אותו, אבל זה די מורכב ולא כל אחד בוחר לעשות זאת.

לאחר שבדקנו את השפיל בגלגל, נסתכל על הצמיג, חשוב לראות שהצמיגים במצב תקין, שהם לא יבשים, אין עליהם סדקים, שיש להם מספיק קוביות וחריצים כדי לתת לילד אחיזה בקרקע כאשר הוא מפדל על עם האופניים, זאת אומרת, כולנו כשהיינו ילדים, היינו עושים "חראקות" ומשפשפים את הצמיג על הכביש או על המדרכה, מריחה של הצמיג בעצם שוחקת אותו וכשהוא מרוח או משופשף, צריך להחליף אותו, חשוב להקפיד על בדיקה של הצמיגים בשני הגלגלים ולראות שהצמיגים אכן תקניים ושאין צורך להחליפם, כי גם להחליף סתם צמיג זה בזבוז מיותר של כסף.

לאחר בדיקת הצמיגים, אפשר להסתכל על הפדאלים, הפדאלים עשויים מפלסטיק או מאלומיניום ולפעמים הם נשברים כתוצאה מלחיצה עוצמתית על הפדאל, בעיקר בעליות, כאשר רוצים לרכב בעלייה, לוחצים חזק על הפדאל ופה יכול להיגרם לו שבר, על כן רצוי לבדוק את הפדאלים בשני הצדדים, להפוך אותם, ולוודא את תקינותם (כמובן שניתן להחליף פדאל שבור באחד חדש אבל האידיאל הוא לקנות את האופניים מבלי שלפדאל קיים נזק).

כעת, לאחר שסיימנו עם הפדאלים, רצוי להרים את החלק האחורי של האופניים ולפאדל עם הפדאלים ולראות שהשרשרת תקינה, הגלגל מסתובב והברקס ביד הקדמי או האחורית באמת עוצר את הגלגל לאחר לחיצה.

עוד כמה טיפים אחרונים:

אלו הבדיקות החשובות, אפשר לבדוק גם את הכיסא ולראות שהוא לא קרוע, שנוח לשבת עליו, שניתן להרים ולהוריד אותו בשביל שינוי גובה, כמובן גם מומלץ לוודא שהמסגרת של האופניים תקינה, ללא שברים או סדקים, הרי המתכת והאלומיניום כן יכולים להישבר, להיסדק או להחליד ובעקבות החלד להתפורר – לכן חשוב לבדוק את תקינות השלדה.

המלצה אישית ברכישת אופניים משומשות:

אנחנו עשינו בדיקה על אופניים בגודל 16 אינץ' לילד בכיתה א', בערך בגילאים 7 – 8, אופניים כאלה צריכים לעלות בערך סדר גודל של 280 – 360 ש"ח, אופניים משומשות נמכרות בערך בכ – 100 – 150 ש"ח, על כן אם ראיתם אופניים במצב טוב אך צריך להחליף צמיג ופדאלים אז כבר עדיף לקנות אופניים חדשים, שני פדאלים חדשים עולים 50 ש"ח, צמיג עולה 60 ש"ח, לאחר חיוב תמצאו שבאמת עדיף לקנות אופניים חדשים, לכן חשוב לבצע את הבדיקות הללו לפני שרוכשים יד שנייה.

לסיכום:
מקווים שעזרנו לכם למצוא אופניים חדשים, בכל אופן הקפידו גם על חבישת קסדה ועטית מגנים, שמרו על עצמכם. רכיבה מהנה.