עיצוב סביבה לימודית למה להשקיע?
מכללות ובתי ספר רבים מבינים היום את הצורך בעיצוב סביבה לימודית של התלמידים, לאחר מחקרים רבים במדינות בעולם המסקנות המתקבלות הן שעיצוב הסביבה משפיע על תחושות האדם ולכן מקומות רבים כמו קופות חולים, גני ילדים, מוזיאון, מסעדות דואגים לעצב את סביבתם בהתאם לאופי המקום.

איך יוצרים תחושה לא נעימה?

כאשר אדם חשוד נכנס לחדר חקירות בו יש רק כיסא מנורה תאורה חשוכה וטמפרטורה קרה המדמים סביבה קודרת ומלחיצה, כל אלה יושמו למטרה אחת עיצוב חדר החקירות ליצירת תחושות כמו פחד, לחץ, חרדה ותחושות לא נעימות נוספות המסייעות בשעת החקירה.

גם באימון בחדר כושר ניתן להבחין בעיצוב סביבת האימון ליצירת אווירה מותאמת כיצד?

פוסטרים ענקיים של גברים ונשים בשעת אימון מודפסים באיכות גבוהה ומקשטים את קירות הסטודיו. תאורה לבנה בהירה המאירה את המקום ומאפשרת צילום באיכות טובה. מראות ענקיות המאפשרות התעמלות והתבוננות. השתקפות שטח הסטודיו במראות מעניקה תחושת הגדלת השטח, אפילו חיתוך המראות וצורת העמדתן המאפשרת הצגת המתאמן בצורה גבוהה ורזה יותר מהמציאות מסייעת ליצירת סביבת האימון. מוסיקת רקע מותאמת. ריח מתרסיס אוטומטי הנזרק לאוויר אחת לכמה דקות כל אלו ועוד רק בשביל ליצור סביבת אימון תומכת ומעודדת.

איך עיצוב סביבה לימודית יכול לשפר את חווית הלימוד ולהפוך אותה לנעימה ותומכת?

תם עידן הצבת השולחנות בשורות כמו בבית הספר היסודי. ישיבה בצורת ח או ר המאפשרת אופן ספייס וראיה חזותית טובה מאפשרת קליטת חומר טובה יותר והשתתפות של הסטודנט או התלמיד פעילה יותר בשיעור, יתרון נוסף בשיבה מסוג זה הוא הקשר הנוצר בין כל הסטודנטים והתלמידים מה שנמנע בישיבה מסודרת בשורות או טורים.

אמצעיים חזותיים המעניקים תחושת נועם שלווה ורוגע כמו טפטים מודפסים בקירות כיתות הלימוד. פינות מנוחה הכוללות פופים, ערסלים, ספות, שלטים מעוצבים הכוללים תוכן לימודי. כל אלו הם רק חלק קטן מהאפשרויות עיצוב סביבת הלמידה החיונית לחוויית למידה פורייה.

רוצים ללמוד עוד על הנושא? תוכלו לקבל עוד חומר וייעוץ באתר גרף פרינט שלטים המתמחים בעיצוב סביבה לימודית חווייתית לבתי ספר יסודיים, תיכוניים, מכללות ואוניברסיטאות.

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר לעיצוב סביבה לימודית

8 + 8 =

עיצוב סביבה לימודית